Twitter
RSS

Perfume

Minyak wangi telah dicipta dan digunakan di Semenanjung Arab pada abad ke 7 lagi dan perkembangan mengenai minyak wangi ini telah bertambah pada abad-abad berikutnya. Seorang ahli sains islam bernama Abu Yusuf Yaqub Ibn Ishaq Al-Khindi telah menhasilkankan pelbagai resipi minyak wangi, kosmetik dan pharmaceutical. Ini termasuk extraction pelbagai wangi-wangian, sebagaimana stangi merupakan tumbuhan yang digunakan secara meluas pada masa dulu kerana kos yang murah untuk menghasilkan wangian.



Minyak wangi ataupun perfume kini menjadi sebahagian daripada kehidupan kita seharian. Bukan saja wanita, muda-mudi, dewasa malah golongan tua, kaum lelaki kini juga tidak ketinggalan daripada menggunakan perfume untuk kegiatan harian,termasuklah dirumah, ke pejabat, beriadah dan sebagainya.

Keadaan ekonomi negara yang tidak menentu ini membuatkan kita berpikir 18 kali untuk membeli sebotol perfume kegemaran. Dengan harganya sekitar RM200 lebih sebotol membuatkan hasrat membeli perfium mungkin diabaikan,

Mungkin tidak! Bertempat di 3K sport complex & in, Jalan SS13/1 Subang Jaya Selangor, mengadakan potongan harga sehingga 80% kosmetik dan perfume pelbagai jenama seperti Anna Sui, Dunhill, Escada, Hugo Boss, Lacoste, Montblanc dan Dolce & Gabbana. Jualan bermula pada 12-13 Jun 2009 bermula jam 10 pagi hingga 6 petang. Seawal jam 8.30 pagi kelihatan orang ramai mula membanjiri komplek 3k. Harga yang ditawarkan untuk perfume serta kosmetik benar-benar hebat.
.

Comments (0)

Post a Comment

Hit counters
Hit counters

Yeeeaza! Followers